COMPÀS__

Número 563 - 22 de abril de 2024

Consulta el nostre històric Núm. 562 Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559

RECURSOS

Monogràfic: Emprenedoria Cientificotecnològica - Abril 2024 - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Recull de publicacions i recursos destacats sobre emprenedoria científica i tecnològica en motiu del Dia Mundial de l'Emprenedoria (16 d'abril).

Les universitats públiques, motors de transformació, progrés i benestar al servei del país - Declaració de Calonge, abril 2024 - Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)

Declaració que presenta 4 eixos i 12 mesures en matèria de política pública d'universitats, recerca i innovació, feta pública pel conjunt de rectors i rectores i de presidentes i presidents dels Consells Socials de les universitats públiques de Catalunya.

Monografies Acadèmiques Catalanes en Obert (MACO) - Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC)

El repositori MACO té per objectiu donar visibilitat a la recerca publicada a Catalunya per institucions públiques i privades d'ensenyament, recerca i divulgació, en forma de monografies culturals i científiques.

QuèQui - Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

Nou programa de divulgació científica que combina reportatges fets amb rigor, transversalitat i dinamisme, amb experiments i converses científiques en un garatge, com els dels pioners informàtics de Silicon Valley, amb un toc d'humor pròxim a la sitcom.

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Abril 2024 - Sant Jordi 2024 - Departament de Recerca i Universitats

Aquest butlletí s'edita des del mes d'octubre de 2013. Conté llibres, documents i informes dels àmbits de la gestió i de les polítiques d'universitats i recerca, tant en format paper com electrònic. Tots aquests documents, així com llibres de divulgació científica o novel·les de temàtica científica o escrites per científics, es poden descarregar directament o demanar en préstec. El número de Sant Jordi de cada any està dedicat només a llibres de divulgació.

RECERCAT. Butlletí electrònic de la recerca a Catalunya - Número 197 - 23 d'abril de 2024 - Especial Sant Jordi - Departament de Recerca i Universitats

RECERCAT, el butlletí electrònic del Departament de Recerca i Universitats amb informació sobre recerca, ciència i tecnologia, és una eina de comunicació al servei de la difusió de la recerca d'excel·lència i de la tasca que estan duent a terme universitats, empreses, centres, grups i personal investigador a Catalunya.

Successful and timely uptake of artificial intelligence in science in the EU - European Commission

Artificial Intelligence (AI) technologies are one of the most disruptive general purpose applications at the service of research and innovation. It acts as a catalyst for scientific breakthroughs and is rapidly becoming a key instrument in the scientific process in all areas of research. In this Scientific Opinion (SO) the Group of Chief Scientific Advisors examines how the European Commission can accelerate the responsible take-up of artificial intelligence in science in the European Union. It focuses on a responsible uptake of AI in science – including providing access to highquality AI, respecting European values, and strengthening the position of Europe in science to boost innovation and prosperity in the EU.

Mapa del Talento 2023 - Fundación Cotec para la Innovación / Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE)

El Mapa del Talento es un estudio elaborado en colaboración con el Ivie que mide la capacidad de las comunidades autónomas para crear, atraer y retener talento, que incluye un análisis de las características socioeconómicas de los flujos migratorios.

Métricas

Mapping of the Spanish Microelectronics Ecosystem - ICEX / AMETIC

The Mapping of the Spanish Microelectronics Ecosystem analyses the business ecosystem of the entire semiconductor value chain, with a broad approach that includes innovation, academia, talent and support institutions for the sector, as well as the financial instruments available to companies.

Estadística sobre el uso de Biotecnología. Año 2022 - Instituto Nacional de Estadística (INE)

La Estadística sobre el uso de biotecnología tiene como objetivo medir el esfuerzo nacional en actividades relacionadas con la biotecnología, de manera que pueda suministrar la información necesaria para la toma adecuada de decisiones en política científico-tecnológica. A este respecto se trata de conocer: el tipo de actividades relacionadas con la biotecnología que se llevan a cabo en cada uno de los sectores en que se ha dividido la economía; las áreas de aplicación final de los productos obtenidos mediante el desarrollo de biotecnologías; los recursos económicos y humanos destinados a la actividad productiva e investigadora relacionada con la biotecnología en España.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Ajuts a treballs de recerca en l'àmbit de la pau (R-ICIP 2024)

Convocant: Institut Català Internacional per la Pau (ICIP)