Barcelona, 8 de novembre de 2013
Un voluntari del públic s’aixeca, remena una baralla, agafa unes cartes a l’atzar i...hop! Sense saber-ho construeix una sèrie de Fibonacci! Aquest va ser un dels jocs practicats el dijous 7 de novembre pels especialistes en matemàgia Fernando Blasco i Miquel Duran davant una concorreguda audiència que emplenava l’auditori de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, organitzadora de la sessió Recursos, jocs (i algun secret) per a fer tallers de matemàgia, integrada al seu programa Ciència i Aula.
Els assistents, majoritàriament professors de matemàtiques d’ESO i de Batxillerat, van poder gaudir de diversos jocs de cartes, cadascun dels quals permetia divulgar un principi matemàtic. Per exemple, un dels trucs realitzats era, en realitat, l’expressió d’una fórmula algebraica. Un altre dels jocs reproduïa la seqüència de 4 bases de l’ADN.
L’FCRi vol impactar en el foment de vocacions cientificotècniques actuant en primer lloc en el marc de l’ensenyament a les escoles. Amb aquest objectiu, desenvolupa el Programa Ciència i Aula, una oferta sistemàtica d’activitats a les escoles que, en col•laboració amb el Departament d’Ensenyament, vol sistematitzar la presència de la ciència a les aules per revertir la tendència decreixent de les vocacions CTM a Catalunya. La propera sessió del programa tindrà lloc el dia 26 de novembre i versarà sobre experiments d’òptica.