Barcelona, 13 de novembre de 2013
A l’empresa, els reptes per als científics tenen molt a veure amb aplicar la innovació a la millora del procés de negoci, a arribar a obtenir l’anomenat “Factor X”, aquell que et dóna un avantatge competitiu de 7 a 10 davant la competència. Xavier Noguera, director del Centre d'Innovació Digital CaixaBank–IBM i arquitecte executiu en tecnologies d’informació a IBM, i Sònia Fernández-Vidal, directora d'Innovació i Estratègia a Clacktion, professora de Màrqueting a EADA i autora del llibre La Puerta de los Tres Cerrojos, van desvetllar ahir moltes pistes de la recerca privada a la sessió del Programa Mentoring "Científics a l’empresa: recerca i innovació al sector privat".
Ambdós ponents van realitzar un profunda descripció de l’estructuració, funcionament i objectius en R+I de les seves respectives companyies, coincidint en la necessitat de l’aplicació directa de les idees i la innovació en la millora del resultats, a banda de la introducció del client en el procés de recerca. Aquestes estratègies, segons va explicar Noguera, són implementades pels Research Center’s d’IBM a tot el món, dedicant-hi el gegant blau més de 6.000 milions de dòlars a R+I l’any. Sònia Fernández-Vidal, per la seva banda, va equiparar la tradicionalment científica gestió de les anomalies amb l’activitat de recerca privada, emmarcant-la en la consecució de l’esmentat “Factor X”.