Barcelona, 8 d'octubre de 2014
“La naturalesa no té cap culpa dels plans d'estudis que s'acorden a les escoles i a les universitats”. Aquest aforisme va servir al físic Jorge Wagensberg per iniciar una completa reflexió sobre la necessitat d’estimular el talent interdisciplinari a les escoles, el passat 2 d’octubre a la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), en la seva intervenció en una nova sessió del programa Ciència i Aula, davant més de 50 docents d’educació secundària.
Entre d’altres idees, Wagensberg va defensar la necessitat que els grups escolars surtin al carrer sovint per cercar contradiccions i paradoxes, ja que constitueixen un dels millors estímuls per a activar la curiositat intel·lectual dels alumnes. En aquest sentit, va oferir una visió crítica sobre el paper dels museus –àmbit en el qual té una dilatada trajectòria- i del conjunt del sistema educatiu, a qui va esperonar a trencar la barrera entre disciplines i oferir una experiència educativa basada en l’observació dels fenòmens de la realitat.
La intervenció de Jorge Wagensberg complementa la seva anterior intervenció a Ciència i Aula, titulada Els estímuls en l’educació, i obre un nou cicle de xerrades del Programa Ciència i Aula pel curs 2014-2015.