Quin hauria de ser el model educatiu per a nois i noies del segle XXI? Quines serien les millors condicions d'aprenentatge per a cada aprenent? Quin és el paper del professorat? Quines condicions necessita per fer-ho possible?
Barcelona, 23 d'abril de 2015
STEAM Barcelona va reunir, els dies 17 i 18 d’abril, alguns dels projectes més reeixits en el camp de la investigació, la metodologia i, molt en particular, la pràctica relativa a l'aplicació de STEM i STEAM, tant a Europa com als Estats Units. Nombrosos professionals i institucions que treballen vinculats amb la tasca diària dels docents es van donar cita al Cosmocaixa per conèixer i discutir les dificultats i els èxits de l'aplicació de STEAM a les aules, tot compartint experiències, mètodes i estratègies. Podeu consultar aquí el programa de les Jornades.
En aquest marc, el divendres dia 17 d’abril la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), juntament amb l’Ajuntament de Barcelona, van presentar als assistents el programa Petits Talents Científics, que va ser seleccionat com a Cas d’Èxit Local.
Petits Talents Científics és un programa coorganitzat per ambdues institucions, juntament amb l’Obra Social "la Caixa", que es va iniciar el 2014 i que té per objectiu promoure que el mètode científic i la indagació formin part de la pràctica quotidiana dels centres. Fins ara el programa ha organitzat 4 cursos de formació per a mestres d’infantil i primària i diversos encontres on alumnes i professors han compartit els projectes que han dut a terme.
L'FCRi ha format part del Comité Impulsor de STEAM Barcelona, i ha estat una de les entitats col.laboradores de l'esdeveniment.